احتمال افزایش قیمت کفش در آمریکا

0
546
احتمال افزایش قیمت کفش در آمریکا

کارشناسان اقتصاد بازار در آمریکا پیش‌بینی کرده‌اند که احتمال افزایش قیمت کفش در تابستان در خرده‌فروشی‌های آمریکا وجود دارد.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، به دنبال شیوع ویروس کرونا و بروز بحران اقتصادی در ایالات متحده آمریکا که منجر به واردآمدن خسارت‌‌های مالی و اقتصادی فراوانی شد،‌ اکنون برآوردهای آماری از سوی موسسات آماری و اقتصادی آمریکا نشان می‌‌دهد که وضعیت اقتصادی خرده‌فروشی‌های آمریکا رو به بهبود است.

با این حال به نظر می‌رسد که بحران  اقتصادی ناشی از کرونا بر قدرت خرید مصرف کنندگان تاثیر گذاشته و موجب افزایش قیمت‌های خرده فروشی، از جمله کفش شده است.

گری رینز ، اقتصاددان و تحلیل‌گر بخش توزیع‌کنندگان کفش و خرده‌فروشی‌های آمریکا می‌گوید: قیمت کفش از زمان همه‌گیری کرونا، تنها برای مدت پایین باقی ماند در حالی که در ماه گذشته (آوریل)، قیمت کفش به ویژه کفش مردانه افزایش یافته است.

به گفته وی به نظر می‌رسد، این روند افزایشی قیمت در سایر انواع کفش نیز  ادامه خواهد داشت. اما این احتمال وجود دارد که در ماه‌های پایانی سال بار دیگر قیمت انواع کفش تغییر پیدا کند.

وی با اشاره به سه عامل تاثیرگذار بر قیمت کفش می‌گوید: در حال حاضر و با گذر از بحران کرونا، تقاضای مصرف‌کننده در حال افزایش است و این امر می‌تواند در قیمت‌گذاری کفش موثر باشد.

راینز با اشاره به ازدحام کانتیرهای وارداتی در بنادر لس‌آنجلس و محصولاتی که هنوز از کشتی‌های باری تخلیه نشده می‌گوید: طی چند ماه گذشته، ازدحام در بنادر لس‌آنجلس و لانگ‌بیچ باعث ایجاد سردرگمی واردکنندگان، به ویژه واردکنندگان برندهای کفش شده است. در حال حاضر اکثر تولیدکنندگان کفش آمریکا، کفش‌های خود را در کارخانه‌هایی که در آسیا راه‌اندازی کرده‌اند، تولید می‌کنند و سپس محصولات خود را از طریق بنادر لس‌آنجلس و لانگ‌بیچ وارد آمریکا می‌کنند.

به گفته راینز،  بسیاری از شرکت‌های تولید کفش پیش از این، به سرمایه‌گذاران هشدار داده بودند محدودیت‌ در واردات و حمل و نقل کالا،‌ ممکن است ده‌ها میلیون دلار برای آنها هزینه داشته باشد. حال در این شرایط برندهای کفش برای جبران کاستی‌ها و خسارت‌هایی که در این زمینه متحمل شدند،‌ مجبور به افزایش قیمت عمده یا خرده فروشی می‌کنند. راینز معتقد است که یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت مصرف‌کننده ، ضعف دلار آمریکا است چرا که به طور معمول با کاهش ارزش دلار، هزینه‌های تولید محصول افزایش می‌یابد.

منبع: footwearnews

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید